torstai 1. maaliskuuta 2012

LIVE : GOOD MORNING!

Good morning! Englantilaisen näköinen herrasmies tuli vastaan matkalla aamiaiselle helsinkiläisen hotellin aulassa.

Turussa hotellissa aamiaisella oli emäntä, joka tervehti kaikkia, oli läsnä ja piti huolta vieraiden viihtyvyydestä. Selvästi toimenkuva oli erilainen kuin aikaisemmin. Mietin, johtuiko muutos henkilöstä vai konseptin muutoksesta.

Toisessa turkulaisessa hotellissa vastaanotossa tervehtiminen oli vaimeampaa, mutta kokoustilaan pyrähti heti kaksi kokousemäntää, jotka tekivät tekniikan ja kaiken muunkin helpoksi. He onnistuivat olemaan läsnä koko koulutuspäivän ajan, käden ulottuvilla. Kyseinen hotelli oli niitä ensimmäisiä, jossa henkilökunta alkoi tervehtiä asiakkaita systemaattisesti aamiaisella useita vuosia sitten.

Helsinkiläisessä hotellissa tervehtiminen vastaanotossa ja aamiaisella oli selvästi Turkua vaimeampaa. Johtuneeko ketjun kansainvälisyydestä vai pääkaupunkiseudusta?

Miksi huomenesta suuri haloo? Eilen ja tänään tapaan useita kymmeniä tulevia työnhakijoita.   Älä kirjoita hakemukseen omaavasi hyvät sosiaaliset taidot, vaan sano se: Huomenta!




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti